Aquest abril a la biblioteca ens hem dedicat sobretot a organitzar la nostra parada al carrer pel 23 d’abril… Però no només…

>> 23 d’abril

El dia 23 d’abril és un dia particular perquè els carrers s’emplenen d’ambient primaveral i de gent «curiosa». Aquesta «diada», per a la biblioteca, suposa, per una banda, una entrada econòmica important, que ens ajuda en l’autogestió de l’espai; i per una altra banda, és un moment de trobada informal amb persones afins i/o interessades, així com un espai de difusió i visualització a nivell de ciutat.

Aquest any, una vegada més, a la parada de la biblio hi trobareu:

• Llibres nous de les editorials Virus i Descontrol, amb temàtiques variades sobre anarquisme i altres lluites socials
  • Llibres de segona mà també de temàtica anarquista i social.
  • Altres llibres de segona mà, en la seva major part novel·les, que hem rebut en donació i per característiques, temàtica i espai, no podem afegir al nostre fons bibliogràfic, però que podeu adquirir per un preu simbòlic (1€) i col·laborar així també amb l’autogestió de la biblioteca.

A més a més, comptarem amb:

• El sorteig d’una panera solidària amb la biblioteca.
  • Punts de llibre i làmines dibuixades amb algunes figures rellevants del pensament anarquista. Dibuixos fets per una companya de la biblio!
  • Rosers (regala plantes vives!)
  • Contacontes! Participarem en el St Jordi unitari organitzat per diferents moviments i organitzacions de la ciutat.

I iniciarem una nova campanya per millorar l’autofinançament de la biblioteca, amb aportacions fixes mensuals. No us perdeu les nostres xarxes socials!!

>>Presentació del llibre: Males fembres pecadores?

Genealogia del càstig i les presons de dones a Barcelona.

i desprès… Tertúlia Vermut!

La privació de llibertat com a pena principal no seria un invent del segle XVIII, tal com penalistes, historiadors i sociòlegs han argumentat, sinó que caldria buscar-ne les arrels en les pràctiques de l’ortodòxia cristiana del segle XIII.

A través de la reconstrucció històrica de la Casa de les Egipcíaques a Barcelona, l’autora posa el focus en l’experiència de les dones preses, per la seva condició de dones i per delictes sexuats des dels darrers segles medievals fins al segle XIX.

Qüestionar l’ordre social del pare i la moral cristiana hegemònica eren motius pels quals les dones eren tancades a la presó de les Egipcíaques. Al segle XV, amb l’exemple de les Egipcíaques, el càstig salta de la llar i l’autoritat exclusiva del pater familias a aquesta institució carcerària.

Recuperar aquesta experiència penitenciària significa fer un exercici d’herstòria. Restituir les narratives del dolor per reparar l’oblit i el trauma transgeneracional.

• Dissabte 30 d’abril, a les 12h

>>I fins al 30 d’abril, exposició La fe de la Ira

Les làmines «calitat industrial» són una aportació de l’autorx per a l’autogestió de la biblio.