Recull de les activitats realitzades durant el mes de novembre de 2023.

Fins a finals de mes, hem acollit l’Exposició: 1939: Memòria de la retirada i la Taula de Lectures Destacades: Exili.

Us recordem que podeu consultar el nostre fons bibliogràfic a través de l’enllaç: catàleg

>> Jornades Introducció a l’Anarquisme: Feminismes

El dissabte 11 de Novembre vam comptar amb la Mireia Redondo per parlar de la relació de l’anarquisme amb el(s) feminisme(s).

La Mireia va fer una completa aproximació històrica a les lluites de les dones anarquistes fins a l’actualitat. També vam parlar del tema de la gestió de les agressions masclistes als espais antiautoritàris.

La Mireia Redondo, companya anarcofeminista, autora dels llibres «Tal com raja: reflexions anarcofeministes» (recopilatori d’articles) i «Defensant l’autodefensa. Mètode de denúncia de les agressions dins dels nostres espais».

Hi ha diverses connexions entre el feminisme de base i arrel i l’anarquisme.
Totes les bases de pensament i acció de l’anarquisme i del feminisme autònom parlen de qüestionar la jerarquia, el poder i el sistema. Posen cap per avall els rols, estereotips i la història. Ens parlen d’agència, autonomia i autogestió.
Veurem com totes i cada una de les propostes d’ètica, organització comunitària, conceptes, estratègia, acció, des de la difusió de les idees fins a l’autodefensa, tenen més punts en comú que diferències.
L’un sense l’altre no poden esdevenir.

>> Taller: Instal·la GNU/Linux al teu ordinador

Dimecres 15 a la tarde, vam organitzar una «install party» per a totes aquelles que encara no us heu animat a instal·lar als vostrs ordinadors un linux. També vam fer una mini-presentació del que és el «software lliure».

Farem més activitats similars!

>> Xerrada amb el Miquel Amorós

Hem cregut molt interessant comptar amb el punt de vista del Miquel Amoròs per parlar de la crisi eco-social que patim.

El Miquel és un company anarquista que ha reflexionat àmpliament amb nombroses publicacions i xerrades sobre la pràctica anticapitalista, antiproductivista i antiindustrial, critic amb idees com «el progrès», «el decreixement» o «el ciutadanisme», actiu en la defensa del territori i oposat a les pràctiques que el converteixen en capital.

Va ser una xerrada molt interessant, moltes gràcies per venir.

Preocupades per la crisi eco-social que patim i pels macroprojectes que al nostre voltant s’estàn desenvolupant sota el paraigües del «Green New Deal»;
davant els derivats reformistes que planteja la socialdemocràcia i l'»agenda 2030″;
interessades en la discussió sobre les diferents «alternatives» que es proposen;
amb la voluntat de focalitzar els debats sota una perspectiva llibertària;
per obrir espais de crítica, propostes i oposició activa, radical, conflictiva, antagonista i anticapitalista;

>> Presentació del llibre: ¿Cómo va a ser la montaña un dios?

Tot i ser poquetes, va ser molt interessant la presentació doncs el llibre reflexiona sobre l’extracció, transport i ús del carbó, en un recíproc entre Asturies i Colòmbia, i on s’entrellacen la riquesa de les families que han amassat una gran fortuna, amb les victimes de la guerra bruta de l’estat colombià i les persones migrants.

>> Seguim rebent donacions i catalogant!

L’activitat a la biblioteca segueix! I les vostres donacions també!! Moltes gràcies!