Recull de les activitats realitzades durant l’octubre de 2023.

Us recordem que podeu consultar el nostre fons bibliogràfic a través de l’enllaç: catàleg

>> Per totes elles, seguim lluitant!

El 4 d’octubre, Jineolojî Ponent, va organitzar un acte d’homenatge a Heval Zilan, assassinada per l’estat turc.
Van explicar el projecte de biblioteca de dones que ella va impulsar, va haver passi de fotografies i una petita taula de lectures destacades que tenim a la biblioteca en prèstec sobre el moviment d’alliberament de les dones del Kurdistan.

Més informació: https://rojavaazadimadrid.org/comunicado-del-comite-de-jineoloji-de-catalunya-sobre-el-asesinato-de-la-companera-nagihan-arkasel/

>> 2ona Fira del Llibre Crític

El 7 d’octubre va tenir lloc la 2ona edició de Lo Crit, la Fira del Llibre Crític de Ponent, impulsada l’any passat des de la biblioteca però coorganitzada de forma horitzontal per diversos col·lectius, editorials i llibreries ponentines.

Es tracta d’una fira totalment autogestionada que vol portar la cultura crítica al carrer.

Es van realitzar un seguit d’activitats durant tot el dia a la Plaça de la Catedral de Lleida.

També va haver parades de llibres.

>> Actes dins del cicle «Memòria 2N»

Exposició: 1939. Memòria de la retirada.

Aquest any, dins del cicle «Memòria 2N» la biblioteca hem participat muntant una exposició que explica de forma molt completa, l’exili i les condicions lligat a aquest que van patir centenars de milers de persones fugint de la victòria franquista.

«1939: Memòria de la retirada» és una exposició divulgativa amb textos, imatges, llocs i fonts documentals que ens situen en el context de la Retirada de 1939.
A partir d’aquest eix temàtic, s’aborden qüestions com els camps de concentració, els exilis d’ultramar, l’exili interior, la resistència, el llegat cultural, les malalties, les perspectives de la dura postguerra, etc.
L’exposició ha estat realitzada per El Punt, espai de lliure aprenentatge de València.

Dins del Cicle Memòria 2N que organitza des de fa 6 anys l’Ateneu Cooperatiu La Baula.

Estarà exposada del 17 d’octubre al 17 de novembre.

Taula de Lectures destacades: Exili.

A més a més, hem volgut col·laborar a fer crèixer el coneixement d’aquestes circunstàncies amb una taula de lectures destacades que hem seleccionat del nostre fons en prèstec. Trobareu el llistat de llibres al següent enllaç: https://bibliotecamariarius.org/lectures-destacades-exili/

La biblioteca també ha participat en altres edicions en aquest cicle. N’hem fet un resum a: https://bibliotecamariarius.org/recuperar-la-nostra-historia-activitats-al-cicle-memoria-2n/

Presentació del llibre: L’anarquisme contra la dictadura franquista (1939-1975).

També dins dels actes del cicle Memòria 2N, el sindicat CGT-Lleida va organitzar la presentació del llibre L’anarquisme contra la dictadura franquista, i vam comptar amb la presència del seu autor, el Ferran Aisa.

Volem agrair especialment al Ferran la donació de llibres que va fer a la biblioteca!!

>> La Distri al Figafest!

Dissabte 21 d’octubre vam muntar la Distri de la biblioteca al FIGAFEST: VIII Festival transfeminista, autogestionat i gratuït d’arts multidisciplinars al carrer. A les xarxes @figafestlleida

Amb la venda de llibres i altres materials, per la compra de més llibres per a que puguin ser accessibles en prèstec la biblio.