Durant el maig i el juny, sobretot aquest darrer, la biblioteca hem estat actives en organitzar i acollir activitats. També s’ha pogut trobar la «distri» en diferents jornades.

I evidentment, hem participat en la manifestació del Primer de Maig o en la concentració per la llibertat de l’Abel, pres anarquista a Brians 2.

Al juliol també hem protestat per la sentència condemnatòria a les «6 de la Suiza«.

>> Presentacions de llibres:

Presentar llibres amb les seves autores, editores o traductores per genera debat i reflexió al voltant d’un o diversos temes, és una de les activitats recurrents que organitzem a la biblioteca.

Durant els mesos de maig i juny hem organitzat 4 presentacions:

Dissabte 25 de maig vam presentar el llibre «Anarcosindicalismo y derecho» amb el seu autor, el José Luis Carretero Miramar, amb el que vam parlar sobre el dret i la relació de l’anarcosindicalisme amb aquest a l’estat espanyol durant el primer terç del segle XX.

Divendres 30 de maig vam presentar el llibre «Món de bojos» amb l’Elisenda Tuneu, supervivent de la psiquiatria, en una altra jornada de debat i reflexió al voltant de la salut mental.

Divendres 14 de juny, vam tornar a tenir amb nosaltres al Jordi Martí Font per a que ens expliqués la seva nova novel·la: «Secondina. Crónica de la putrefacció», basada en les corrupcions d’una ciutat imaginaria propera al mar mediterrani. Un llibre amb tints «lovecraftians» que segur que ressona…

El dissabte 15 de juny vam presentar el llibre «La gran trata de esclavos» del César Broto Villegas» en una jornada sobre memòria històrica llibertària a la Seu Vella de Lleida. Podeu llegir sobre aquesta jornada en un article que hem escrit especialment: https://bibliotecamariarius.org/els-esclaus-del-franquisme-jornada-de-memoria-historica-llibertaria/

>> Des de la regió xilena:

Aquest mes de juny vam acollir la presentació de projectes de companyis de la regió xilena que han estat girant per la regió europea.

El dijous dia 6, vam poder compartir amb elles sobre l’arxiu i vam parlar de propaganda al carrer i a les xarxes també amb gent del portal anarquista La Peste (www.lapeste.org). +info: https://bibliotecamariarius.org/events/event/taller-debat-propaganda-i-contra-informacio/

Divendres 7 vam poder visualitzar el documental «Inkayaiñ Gñen Ko», en defensa del riu Cholchol al Wallmapu, en una xerrada-debat sobre «Saqueo y devastación en la región chilena». +info: https://bibliotecamariarius.org/events/event/jornada-antiextractivista-documental-wallmapu/

Tots dos dies lis companyis van muntar també una taula amb material i ens van oferir «sopaipillas con pebre».

>> Unim Cultures:

Des de l’Associació Unim Cultures van organitzar una trobada a la biblioteca per a intercanviar experiències entorn al racisme i la islamofobia.

>> Distri:

Aquests mesos hem fet girar la «distri» de la biblioteca per diferents actes: durant el dinar posterior a la manfiestació del 1er de maig a Lleida, a la jornada «Al tros» a Castellserà, al Solidaritat és Força a Tornabous, al TatooCirkus del Pallars a Escòs o a la Ofensiva Contra l’Oblit a Senterada. (També haviem de muntar a la k-feta del Figafest a Lleida però al final no va poder ser…).

>> Solidaritat:

També hem volgut estar al carrer per mostrar la nostra solidaritat cap a les companyes represaliades per l’Estat.