Anarquisme i feminismes. Jornades d’Introducció a l’Anarquisme.

Detalles de Evento

Amb la Mireia Redondo, companya anarcofeminista, autora dels llibres «Tal com raja: reflexions anarcofeministes» (recopilatori d’articles) i «Defensant l’autodefensa. Mètode de denúncia de les agressions dins dels nostres espais».

🗒️ Dissabte 11 de novembre
🕘 11.30h
📍 Biblioteca Anarquista Maria Rius, Corts Catalanes 79, Lleida
.
Hi ha diverses connexions entre el feminisme de base i arrel i l’anarquisme.
Totes les bases de pensament i acció de l’anarquisme i del feminisme autònom parlen de qüestionar la jerarquia, el poder i el sistema. Posen cap per avall els rols, estereotips i la història. Ens parlen d’agència, autonomia i autogestió.
Veurem com totes i cada una de les propostes d’ètica, organització comunitària, conceptes, estratègia, acció, des de la difusió de les idees fins a l’autodefensa, tenen més punts en comú que diferències.
L’un sense l’altre no poden esdevenir.

⇒⇒⇒ Presentació de les jornades «introducció a l’anarquisme»:

La Biblioteca Anarquista Maria Rius té com a un dels seus objectius principals difondre el pensament anarquista, sobretot en l’àmbit proper: Lleida i les terres de Ponent. En aquest sentit, hem trobat necessari generar un seguit de formacions que oferixin a les integrants i sòcies de la biblioteca eines per al debat i l’acció política, però també siguin adequades per l’apropament de tota aquella persona què vulgui conèixer els diferents debats, propostes i posicionaments que conformen el pensament llibertari.

És així com sorgeix el cicle “Jornades d’Introducció a l’Anarquisme”, que hem dividit en diferents temàtiques, per tal de donar una ullada a cada una de les perspectives que les llibertàries oferim com a resposta a les problemàtiques socials.

Els tallers tindran una durada de dues hores, aproximadament, i es realitzaran un cop al mes. En aquests s’oferirà un espai per presentar i introduir la temàtica per després poder generar un diàleg entre totes les persones participants. En algunes ocasions comptarem amb ponents convidats amb una experiència destacada treballant l’aspecte en qüestió; d’altres, serem les pròpies participants de la Maria Rius les que ens prepararem i exposarem el contingut.

Els temes que hem decidit tractar són: anarquisme bàsic (2 sessions), ecologisme, feminismes, organització, urbanisme i geografia, autogestió, sindicalisme, càstig, pedagogia, habitatge, experiències sense estat, i poder. No descartem la possibilitat d’afegir-ne