Recull de les activitats del «segon trimestre» del 2023.

**Anunciem una nova iniciativa! Recull de relats «Soledad Estorach Esterri»: fins al 30 de setembre**

Us recordem que podeu consultar el nostre fons bibliogràfic a través de l’enllaç que hi ha al «menú»: catàleg

>> Trobada de formació popular de Ponent. 14 i 15 d’abril de 2023

El cap de setmana del 14 i 15 d’abril ha tingut lloc la 1a Trobada de Formació Popular de Ponent, a Lleida, als locals del Batec (c/Alcalde Porqueres 69) i Local Social de Rufea.

Activitat organitada per diferents col·lectius i moviments socials de Ponent.

>> Jornades d’introducció a l’Anarquisme: session sobre organització i càstig.

A l’abril i juny hem realitzat 2 sessions més de les jornades i hem hagut de postposar la d’habitatge, que la deixem per desprès de l’estiu.

Tota la info a: https://bibliotecamariarius.org/anys/2022/jornades-introduccio-a-lanarquisme/

Fil al nostre twitter amb un resum de la xerrada sobre Anarquisme i càstig: https://twitter.com/BiblioMariaRius/status/1666108178289893379

>> 23abril – Parada de Llibres – «StxJordix Unitari»

Com cada any, des de la Biblioteca, per la diada del 23 d’abril muntem una parada de llibres nous i de 2a mà. I ho fem amb altres col·lectius de la ciutat.

Tota la info de com va anar a: https://bibliotecamariarius.org/de-la-biblio/23abril-parada-de-llibres-stxjordix-unitari/

>> La Distri al CritikFest, a la festa de la CGT i al Vermut del Figafest

El 7 de maig vam muntar la Distri al CritikFest a Menàrguens, festival autogestionat. Moltes gràcies per convidar-nos!

El 9 de juny la vam muntar a la festa de la CGT a la Baula i l’11 al vermut del Figafest.

La Distri ens serveix per difondre les novetats de les editorials més crítiques, una selecció de llibres de segona mà, i samarretes i altres artefactes i mogudes d’artistes i artesanes de Lleida.

El projecte de la Distri destina tot el benefici a ampliar el fons bibliogràfic de la Biblio.

De tant en tant la muntem en activitats i sempre la trobareu a l’interior de la biblioteca.

>> Gira «Memòria és lluita. Construïm memòria transfeminista».

8 de juny. Presentació de les publicacions de La Màquia – Azadî Jin i de les Jornades «Més enllà de les Armes vol.IV»

Organitzat per La Màquia – Azadi Jin, grup transfeminista autònom. «Ens organitzem contra els sistemes de dominació des del transfeminisme i l’internacionalisme».

*Activitat No Mixte

«Si voleu saber més del procés de creació de les publicacions de #memòriatransfeminista, o del contingut de les revistes de les edicions passades de les jornades… Busqueu quina parada dela Gira #memòriaéslluita us queda més a prop!»

** A la Distri tenim disponibles les seves publicacions.

>> Presentació de la col·lecció de llibres: Histories del Raval

Amb alguns dels seus autors.

Parlarem de com fer memòria històrica amb perspectiva de classe i feminista.

La col·lecció «Històries del Raval» consta actualment de 15 llibres publicats per l’Assemblea del Raval i El Lokal.

El darrer llibre publicat dins la col·lecció és La memoria d’una okupacio i realitats: Lancaster 24. Historia de una brecha abierta en una ciudad de hormigón.

+info: Ellokal.org/col-leccio-his

Botiga.ellokal.org/histories-del-

Al fons de la biblioteca hi ha tota la col·lecció disponible en prèstec.

>> Lectura teatralitzada: Una cel.la sense nit

Lectura teatralitzada de l’obra «Una cel·la sense nit» en la que es narren les vivències d’Abdullah Öcalan a la illa-presó d’Imrali a Turquia.

Dimecres 12 de juliol, a les 6 de la tarda a la Plaça de les Magnòlies (si fa molta calor serà a la Biblioteca Maria Rius c/corts catalanes n°79)

Estenem la solidaritat revolucionària! Berxwedan jiyan e